vrijdag 1 juni 2012

Flessen decoreren

Wat jammer dat de temperaturen zo gedaald zijn hè. Gelukkig is het nu weer wat droger aan het worden hier in Friesland. Maar gelukkig kan fröbelen altijd even overal dus ik ben maar weer eens aan de slag gegaan.
Helaas tussen de wc bezoeken door want ik ben al een paar dagen behept met één of anders virusje wat maakt dat ik me voel als een oude, uitgewrongen vaatdoek. Soms is dat andere virus -waar ik al mijn hele leven aan "lijd" - nét even sterker. Zoals nu.
Ik kocht, bij de buurtsuper om de hoek, een bosje pioenrozen. Zo mooi en puur!
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de lange, ranke stengels af te knippen.
Toen kwam het probleem: in welke vaas moeten die dingen dan?

DIY ala riviera maison 009

Van Wina heb ik ooit eens 2 lege sapflessen (Vitafit) gekregen. Die waren nu aan de beurt!

DIY ala riviera maison 001 Ik heb gestempeld met Stazon Opaque, Cotton White. De stempels zijn van Pinkpaislee.

DIY ala riviera maison 011 Een breed lint bedekt de tekst (vitafit). Dit heb ik vastgemaakt met dubbelzijdig tape… zulk handig spul!

DIY ala riviera maison 002 Op de zinken hartjes heb ik ook gestempeld. Vanuit een bepaalde hoek zie je het zitten maar het valt niet op.

DIY ala riviera maison 005 Ik had al eens twee glazen potten gepimpt. Het groen/witte lint heeft plaats gemaakt voor wit raffia met een kraal van klei en een label van linnen stof met daarop gestempeld ( Pinkpaislee en Eline’s huis).
                                                                                 DIY ala riviera maison 006  Hier even een detail van het label gemaakt door Wina.
DIY ala riviera maison 007 Het eindresultaat.


DIY ala riviera maison 010 

Alvast een fijn weekend!

7 opmerkingen:

swiid-swiet zei

Prachtig hè die pioenrozen!
En die witte stempels vind ik prachtig, ik blijf het moeilijk vinden om met wit te stempelen.
Groetjes Ymie

Merel | Modeplaza zei

Superleuk geworden!!

Kiek zei

Beterschap meid en ondanks je uitgewrongen-vaatdoek gevoel heb je er weer iets prachtigs van gemaakt!

Wil ook freubelen maar de zolder schiet niet echt op, komt steeds iets tussen. helpt ook niet echt dat jongste vakantie heeft, heel gezellig hoor dat dan weer wel. Maar het duurt dus even langer voordat ik weer aan de slag kan.

groetjes Kiek

petra zei

Mooi zo'n sfeervol bloemetje...Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt...
"noflik" weekend!

Rosanne zei

Wat moooi, die witte stempels!!
Groetjes Rosanne

Unknown zei

Wat is dat leuk geworden zeg! Kun je met wit stempelen? Dat wil ik ook heel graag maar ik begreep dat je dan ook een soort wit poeder erbij moet gebruiken en dan weer met een heater drogen. Dat heb ik niet, en wil ik ook niet aan beginnen eigenlijk,ik wil het liefst gewoon stempelen, kan dat met die witte inkt die jij noemt?
Gezellig gedaan zo zeg! Fijn weekend en geniet van je mooie bloemen, en beterschap! Groeten, Jacqueline

Unknown zei

Nog een voordeel, kunnen we weer frobelen, dat vind ik namelijk toch wel zonde met dat mooie weer! Enneh, ik snap nu pas de roodkapje/ paddestoel verwarring. Mijn profielfoto! Hoe dom van mij! Leuk trouwens dat jullie kids zo enthousiast zijn over de stempels!